Lystfiskerens.net

Beviklingslak!

Beviklingslak!

Postby Henrik » Mon 9. Nov 2009 21:28

Hej Forum

Ser til min store skræk at Ækvator sport hverken handler Duragloss eller Flexcoat! men Treadmaster!

Jeg har aldrig prøvet Treadmaster og ville helst bruge Duragloss, hvad er forskellen?

På forhånd tak

Henrik
Henrik

Re: Beviklingslak!

Postby Frederik » Thu 12. Nov 2009 19:30

Hej Henrik
her har de både din maskine og U40, til svenske træpenge endda!

http://flyfishingmasters.se.server363-h ... 0.49988987

Frederik

Postby Henrik » Thu 12. Nov 2009 19:57

Tak for tippet Frederik men som skrevet så bygger jeg nok en selv det er lige dyrt nok til mig, og har købt lak men det blev Treadmaster da jeg har hørt meget godt om den, bla. at den har en hurtig hærdetid!

Mvh
Henrik
Henrik

Postby Frederik » Thu 12. Nov 2009 20:14

Skal du bruge maskinen som tørremotor, eller var det til også at bevikle med? For eller er det jo ret simpelt, jeg har en på batteri som du gerne må se for at inspiration hvis det var noget, men der findes også en del DIY (do it yourself) versioner på amerikanske stangbygger foras.
Held og lykke med opgaven!

Ps. det med tørretiden har skræmt mig lidt fra Treadmasteren da jeg nok stadig arbejder for langsomt og synes at U40 bliver meget tyk flydende når jeg rammer de sidste beviklinger :)

Frederik

Postby Henrik » Thu 12. Nov 2009 20:31

Hej Frederik

Den skal både bruges til at bevikle og "tørrerotere". Hvis du har opfundet den dybe tallerken eller noget der ligner vil jeg meget gerne se den!

Med hensyn til Treadmasteren og tørretid samt U40 ja så har jeg gjort mig de samme erfaringer og er åbenbart for langsom, men det er jo ikke være at man laver to portioner(en af gangen :)

Henrik
Henrik

Postby Frederik » Thu 12. Nov 2009 20:54

Nej jeg har bestemt ikke opfundet den dybe tallerken :?

Jeg har købt min tørre rotere maskine og den er ikke fantastisk, f.eks. burde jeg have tænkt mig til at batteridrevet ikke er smart når man har et emne der skal tørre i mange timer og helst uden at stoppe før tid :(
Jeg tror sagtens at du kan bygge en med lidt hjælp fra internet o.lign. det var nærmere hvis du var usikker i hvad og hvorledes.

Frederik

Postby Torkil » Fri 13. Nov 2009 17:07

Hej Henrik

Jeg ved ikke om man kan lave en kombineret beviklings- og tørremaskine, men jeg har selv lavet en tørremaskine af en discokuglerotormaskine. I ved den slags, der drejer en discokugle rundt meget langsomt. Den er perfekt til tørring, men er nok for langsom til bevikling, da den kører med 4-6 omdrejninger i minuttet, og med den hastighed bliver bevikling en meeeeget langsom affære. Fordelen ved discomaskinen er at den kører på 220 volt, og derfor ikke løber tør midt i det hele. Discomaskinen købte jeg hos Brinck Elektronik inde på Frederiksborggade, og den kostede vist lidt over en hund.

vh

Torkil
Torkil

Postby Henrik » Fri 13. Nov 2009 21:18

Hej Torkil

Ja jeg kender dem godt og det er klart en mulighed men jeg forestiller mig at finde en grill motor og håber så at den kan reguleres i hastighed!

Mvh
Henrik
Henrik

Return to Beviklinger