Lystfiskerens.net
Filt såler kontra Vibram såler?
Rodekassen!
Filt såler kontra Vibram såler?
by Cato Jürgensen » Sun 13. Jun 2010 20:05
Så er det ved at være tid til nye vadestøvler. De gamle kan ikke mere, men de har godt nok også taget nogen seriøse pryl. Jeg har altid brugt vadestøvler med filt sål, men nu er der efterhånden mange som snakker om den nye type gummi sål (Vibram kaldes du hos Simms). Jeg drøner primært rundt på flintesten, rullesten og kridtsten, hvor jeg kommer i fiskebeklædning. Er der nogen som har erfaringer med disse gummisåler kontra filtsålen på dette underlag. Jeg vil meget gerne høre for og imod.
På forhånd tak.
Mvh Cato
På forhånd tak.
Mvh Cato
-

Cato Jürgensen - Posts: 37
Re: Filt såler kontra Vibram såler?
by Torkil » Sun 13. Jun 2010 20:16
Hej Cato
Wibram såler er et gammelt hæderkronet mærke i profilsåler af gummi til bla. klatrestøvler og vadestøvler. Medmindre der er udviklet et helt nyt revolutionerende materiale, vil jeg mene at vadestøvler med Wibramsåler ikke egner sig til at gå rundt på rullestenene på Stevns eller Møn, de er nok bedre egnet til en mudret å-bred. Prøv at tage et par gode gummistøvler på og prøv så at gå ud på de fedtede rullesten, så tror jeg du får en fornemmelse af, hvad der venter hvis du vælger gummisåler fremfor filtsåler.
mvh
Torkil
Wibram såler er et gammelt hæderkronet mærke i profilsåler af gummi til bla. klatrestøvler og vadestøvler. Medmindre der er udviklet et helt nyt revolutionerende materiale, vil jeg mene at vadestøvler med Wibramsåler ikke egner sig til at gå rundt på rullestenene på Stevns eller Møn, de er nok bedre egnet til en mudret å-bred. Prøv at tage et par gode gummistøvler på og prøv så at gå ud på de fedtede rullesten, så tror jeg du får en fornemmelse af, hvad der venter hvis du vælger gummisåler fremfor filtsåler.
mvh
Torkil
- Torkil
by henrik.keller » Mon 14. Jun 2010 09:38
Hej Cato
Jeg har et par Simms med Vibram såler, og det virker bare!
Jeg bruger dem både på Stevns og den Svenske sydkyst og jeg stå faktiske mere stabil med disse såler end filt såler.
//Henrik Keller
Jeg har et par Simms med Vibram såler, og det virker bare!
Jeg bruger dem både på Stevns og den Svenske sydkyst og jeg stå faktiske mere stabil med disse såler end filt såler.
//Henrik Keller
-

henrik.keller - Posts: 5
by Cato Jürgensen » Mon 14. Jun 2010 20:14
Hej begge 2.
Takker for jers svar. Jeg har valgt at holde mig til det jeg ved virker. Jeg har idag købt mig et par nye Chota SLT+ med filt, magentil dem jeg plejer at gå med. De har aldrig svigtet og er de vadestøvler der holder aller bedst udfra mine erfaringer. Ved samme lejlighed faldt jeg over nogen helt nye hårdsten spikes, som er forarbejdet specielt til Chota støvlerne. De kan også sagtens bruges til andre vadestøvler. De skulle efter sigende være lige så hårdføre som Simms spikes. Den har jeg været utrolig glad for, men glæder mig nu til at prøve disse. Der kommer muligvis en anmeldelse af de nye spikes med tiden
.
Mvh Cato
Takker for jers svar. Jeg har valgt at holde mig til det jeg ved virker. Jeg har idag købt mig et par nye Chota SLT+ med filt, magentil dem jeg plejer at gå med. De har aldrig svigtet og er de vadestøvler der holder aller bedst udfra mine erfaringer. Ved samme lejlighed faldt jeg over nogen helt nye hårdsten spikes, som er forarbejdet specielt til Chota støvlerne. De kan også sagtens bruges til andre vadestøvler. De skulle efter sigende være lige så hårdføre som Simms spikes. Den har jeg været utrolig glad for, men glæder mig nu til at prøve disse. Der kommer muligvis en anmeldelse af de nye spikes med tiden
Mvh Cato
-

by Sikker » Thu 17. Jun 2010 07:53
Hej Cato
Jeg har selv investeret i de nye hårdstens spikes fra Ghota. Har kun brugt dem på 3 ture, men jeg må sige at det giver en helt ny fornemmelse i forhold til de oprindelige, endsige de billige skruer fra biltema jeg havde købt tidliger og skulle skifte ofte
Det eneste man skal passe på nu, er ikke at falde fordi støvlen bare bliver stående på stenen
/Jeppe
Jeg har selv investeret i de nye hårdstens spikes fra Ghota. Har kun brugt dem på 3 ture, men jeg må sige at det giver en helt ny fornemmelse i forhold til de oprindelige, endsige de billige skruer fra biltema jeg havde købt tidliger og skulle skifte ofte
Det eneste man skal passe på nu, er ikke at falde fordi støvlen bare bliver stående på stenen
/Jeppe
-

Sikker - Posts: 83
by Cato Jürgensen » Thu 17. Jun 2010 19:30
Hej Jeppe
Det lyder da lovende
. Hvis de kan matche Simms spikes, så glæder jeg mig meget til at få prøvet dem. Det er ikke fordi at man står voldsomt bedre fast med Simms spike, men det er holdbarheden kontra andre spikes, der imponerer. Hvis de holder lige så godt og oveni købet står bedre fast, så er der ingen tvivl om hvad jeg vælger fremad rettet
.
/Cato
Det lyder da lovende
/Cato
-

by Sikker » Fri 18. Jun 2010 06:39
Hej Cato
Der er ingen tvivl om, at i forhold til de skruer der følger emd ghotaerne, så står man emget bedre fast med deres hårdstens spikes, og det skyldes især at de har en bedre spids og ikke bare en kant som et skruehoved.
Knæk og Bræk
/Jeppe
Der er ingen tvivl om, at i forhold til de skruer der følger emd ghotaerne, så står man emget bedre fast med deres hårdstens spikes, og det skyldes især at de har en bedre spids og ikke bare en kant som et skruehoved.
Knæk og Bræk
/Jeppe
-

Sikker - Posts: 83
by Cato Jürgensen » Sat 19. Jun 2010 00:41
Hej Jeppe
Jeg kan fortælle at jeg har været ude at teste dem idag og det er ultimativt de spikes jeg har prøvet, som står bedst fast til dato
. De står kanon godt fast. Endda bedre end Simms spikes. Hvis holdbarheden er lige så god som Simms spikes, så er det dem jeg kommer til at bruge fremad rettet.
Knæk og bræk
/Cato
Jeg kan fortælle at jeg har været ude at teste dem idag og det er ultimativt de spikes jeg har prøvet, som står bedst fast til dato
Knæk og bræk
/Cato
-

8 posts
• Page 1 of 1